با ما تماس بگیرید : 09356712100
ده قدم برای تبدیل شدن به یک "فری لنس" موفق
ده قدم برای تبدیل شدن به یک قرارداد کارمُزدی یا حق‌الزحمه‌ای یا فری‌لنس، گونه‌ای قرارداد کاری است که بر پایهٔ آن فرد یا شرکتی قول انجام کاری را برای یک کارفرما در ازای دست‌مزدی مشخص را می‌دهد.کارمزد یا فریلنسر کسی است که سرویس‌ها یا خدمات خود را بدون تعهد درازمدت به کارفرما ارائه می‌کند. آن‌ها معمولاً ساعتی، روزانه یا پروژه‌ای دستمزد می‌گیرند و اساساً یک کسب و کار یک‌نفره است.
مردم در سرتاسر جهان تلاش میکنند تا حداقل در حد راه انداختن کارهای زندگی شخصی شان ، یک مترجم باشند.از زمانی که مفهوم ترجمه کردن مانند یک ماده اشتعال زا در حال گسترش است ، کسی که میخواهد واقعا یک مترجم موفق باشد ، باید یک سری از ترفند های اولیه را یاد بگیرد و مقداری هم از توصیه های کارشناسانه بهره بگیرد.
وقتی تو تجربه کافی داری و میدونی چطور باید در یک زمینه خاص تبدیل به یک کارشناس بشی ، این یعنی اینکه قابلیت این رو داری که با مردم با استعداد به عنوان یک فری لنسر کار کنی.شاید حتی کار به جائی برسه که مجبور بشی برای مشتری های جدیدت یک لیست انتظار تهیه کنی.اگر شما مشتاق هستین و واقعا میخواین که در مورد قرارداد های حق الزحمه ای بدونید... خب تبریک میگم!جای خوبی اومدین.
حالا چطور باید یک فری لسنر موفق باشیم و بهترین ترفند های فری لنسینگ برای افراد تازه کار در این زمینه چیست؟در ادامه یک سری ایده ها و توصیه های فری لنسینگ یا همان "حق الزحمه ای" رو میخونیم که بوشهر وب برای شما جمع آوری کرده.

1- قبل از انجام هر گونه اقدامی لیست کارهای پیش روی خودتون رو بسازید

مغز یک ماشین پیچیده است ولی متاسفانه یکی از عادات بد این ماشین فراموشی است.ولی من میتونم یه چیزی رو به شما بگم که که هرگز چیزی رو فراموش نکنید:"لیست کارهایی که باید انجام بدهم".به کمک این لیست شما کوچکترین نکات رو برای انجام فراموش نمیکنید و این به شما کمک میکنه که جزئیات رو به یاد داشته باشید.این ترفند همچنین از به تعویق افتادن کار ها و تکرار مکررات جلوگیری میکنه.

2- از قدرت بازاریابی استفاده کنید

بازاریابی یک ابزار ضروری برای گسترش کارهای شماست.مشتریان پنهان زیادی هستند که اگر از قبل به آنها نگوئید ، آنها جایگاه شما را نمیفهمند.به عنوان یک فری لنسر یا کارمزدی ، تو نیاز داری که از مزیتی به نام تنوع در بازاریابی بهره مند باشی.رسانه های اجتماعی مانند توئیتر ، فیسبوک ، اینستاگرام و ... و همچنین وب سایت ها ، وبلاگ ها ، اپلیکیشن ها و تبلیغات ، توانایی این رو دارند که برای کسب و کار شما محبوبیت بالایی بسازند.

3- برتری خاموش : ملاقات

حضور در ملاقات ها و جلسه ها با توجه به منافع شما و عرصه کسب و کارتان ، شما رو با سایر افراد فعال در کسب و کار آشنا میکنه و همچنین باعث ایجاد محیطی جهت تبادل تجربه و علم شما با دیگران میشه.از طریق این ملاقات ها شما میتونید با دیگران بحث و گفت و گو کنید و به حرف های اون ها هم گوش بدید.چونکه این حرف ها میتونن عامل سازنده ایده های جدید باشند.همچنین وقتی شما شروع به فعالیت حق الزحمه ای میکنید ، اتصال به یک شبکه یا گروه محکم و حرفه ای ، کمک میکنه که شما با تلاش کمتر در معرض دریافت سفارشات و مشتریان بیشتر قرار بگیرین.

4- سیستم های آموزش آنلاین و انجمن ها

به عنوان یک حق الزحمه ای ، شما همواره باید مهارت های خودتون رو بهبود بدین تا همیشه بروز باشید.شما برای بهبود مهارت های خودتون ، میتونید به جای رفتن به دانشگاه و شرکت در ورکشاپ های گرانقیمت ، از دوره های آموزش آنلاین استفاده کنید.شما در محیط آنلاین میتونید تقریبا هر موضوعی رو که میخواین یاد بگیرین. سایت محبوب EdX مثال خوبی از سایت های آموزش آنلاین است.همچنین انجمن های Reddit و Quora محیط خوبی برای افزایش علم و تجربه شما هستند.البته برای استفاده از سایت های معرفی شده باید به زبان انگلیسی مسلط باشید که از قدم های اولیه شماست.حالا اگر به هر دلیلی نتونستید از این سایت ها استفاده کنید ، سایت های فارسی زیادی هستند که میتونید نیاز خودتون رو با اونها برطرف کنید.میتونید با جستجوی موضوع درخواستی خودتون با این سایت ها آشنا بشین.

5- توصیفات مثبت

منظور از توصیفات مثبت ، قطعه متنی است که توسط کارفرما های قبلی شما نوشته شده است و در آن از رضایتشان از خدمات شما گفته اند.برای دریافت این بازخورد های مثبت ، کافی است تا بعد از انجام پروژه از مشتری بخواهید که در صورت رضایت از پروژه ، از بازخورد مثبتش برای شما بنویسد.این توصیفات مثبت برای جذب مشتری بیشتر حیاتی هستند. همچنین شما میتوانید از سرویس هائی مانند GoogleAlerts یا buzzsumo استفاده کنید تا اگر بدون اطلاع شما ، مشتریان از شما نام برده اند ، متوجه بشوید.

6- به دنبال یک موقعیت مناسب برای خدمات حق الزحمه ای خود باشید

وقتی شما تازه خدمات حق الزحمه ای خودتان را راه انداخته اید ، ممکن است پیدا کردن مشتری برای شما مقادیری سخت باشد.ولی پس از گذشتن یک مدت زمان خاص ، شما باید در پذیرفتن مشتری ها اندکی سخت گیر باشید.بله درست شنیدید.این یعنی که باید به بعضی مشتری ها بگوئید:نه.اما چرا؟
اینگونه به قضیه نگاه کنید:فرض کنید میخواهید با فردی در زمینه ساخت ویدئوهای تبلیغاتی اینستاگرام کار کنید ، ویا شخصی که سایت های وردپرسی میسازد ، برنامه نویسی پایتون میکنید و پاورپوینت طراحی میکند.اگر شما میخواهید یک کمپین تبلیغاتی موفق بسازید باید به اولین نفری که این کار را برای شما انجام میدهد پول بیشتری بپردازید.
سوال سخت اینجاست که چگونه در هرگونه خدمات حق الزحمه ای که داریم ، موقعیت مناسبی پیدا کنیم؟باید از گوگل به خاطر ساخت GoogleTrends ممنون باشیم.بوسیله این سرویس میتوانیم بفهمیم چه خدماتی بیشتر مورد نیاز جامعه است و چه چیزی است که تقاضای آن در حال افزایش است.بعد از اینکه فهمیدی میخوای چکاره بشی ، شروع به کسب شهرت در همون زمینه کن.

7- خدمات حق الزحمه ای رو قبل از دست کشیدن از شغلت شروع کن

این برای بیشتر ما کار آسونی نیست که یک روز از خواب بیدار بشیم و تصمیم بگیریم که شغلمون رو ترک کنیم.اگه رویای این رو داری که کارهاتو توی خونه انجام بدی و یک حق الزحمه ای باشی ، میتونی کار خودت رو با پذیرش پروژه های کوچک شروع کنی ، در حالی که هنوز شغل اصلی خودت رو داری.
این کار باعث میشه که شما برای خودتون نمونه کار بدست بیارید ، بازخورد های مثبت جمع آوری کنید و محبوب بشین ، از مشتری ها کسب تجربه کنی و مهمتر از همه اینکه استرس رو کنار بزاری.ولی یه نکته رو همیشه به یاد داشته باش:هیچوقت پروژه های حق الزحمه ای رو با کامپیوتر اداره انجام نده.

8- با گام های روزانه ارتباطات خود را گسترش دهید

گام های روزانه در "حق الزحمه ای" به معنی تلاش برای ارتباط با مشتری ها ، مخصوصا مشتری های آینده نگر است.برای ایجاد یک شبکه ارتباطی ، در گام اول شما باید یک دفترچه تلفن بسازید.پس تو هر روز باید تلاش کنی تا ترتیب یک ملاقات رو بدی ، تماس برقرار کنی ، نمونه کار های خودت رو در معرض دید قرار بدی ، و یا در وبلاگ و سایر شبکه های اجتماعی از کار های خودت که انجام دادی پست بزاری.

9 – فرایند حق الزحمه ای خود را اتوماتیک کنید

بعد از به پایان رسیدن چند پروژه حق الزحمه ای ، تو باید فعالیت های خودت رو تحلیل کنی ، به الگو ها نگاه کنی و در نهایت طرحی برای اتوماتیک سازی سفارشات خودت ترسیم کنی.آیا تا حالا در سرویس GoogleAds آگهی ارسال کردین؟جائی که هدف مشتری هاست و شما با ارسال آگهی در این سرویس به مشتری ها اجازه میدید که حرفه ای تر به خدمات شما نگاه کنند و همچنین به اونها کمک میکنید که در زمان صرفه جوئی کنند.

10 – به ردگیری زمان عادت کنید

از دست رفتن زمان یکی از بزرگترین موانع بر سر راه بهره وری و بازدهی ایده آل است.همه ما متمایل هستیم که وقت خود را از دست ندهیم.اگر ما بفهمیم که زمان یک منبع غیر قابل خریداری است و باید عاقلانه از آن استفاده کنیم ، آن موقع حیاتی بودن زمان را میفهمیم.
یک حق الزحمه ای موفق شخصی است که زمان خودش را دنبال میکند و آن را هوشمندانه مدیریت میکند.البته همیشه ردگیری زمان توسط خودمان کار آسانی نیست.به همین دلیل ابزار های خوبی برای این کار ساخته شده اند.
Flowmagic ابزار کاملی برای ردگیری زمان است که کار با آن خیلی راحت است و میتواند مثال خوبی برای برنامه های ردگیری زمان باشد.
دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید :